Sila tekan sini »

Wednesday, 16 July 2008

JuZ 2 sHaRe...

JuZ to share wif u peeps... this article/complaints are taken from here dated14th July 2008.


"Baru-baru ani kami baru balik dari mengerjakan umrah menggunakan salah sebuah agensi package umrah yang diiktiraf oleh kerajaan. Malang sekali perjalanan kami yang baik ani menjadi suatu yang menyakitkan hati. Apa nda menyakitkan; semua inda menantu,
keputusan yang dibuat oleh pegawai agen ani sentiasa berubah, informasi & maklumat sentiasa kabur, barang kargo beilangan, air zamzam stranded di tamapat kami transit dan pegurusannya nda bersedia. Umumnya inda efektiflah.

Yang paling teruk sekali, Pegawai agen rah bas kami ani pilih kaseh. Di bagitaunya, yang duduk dapan sekali dalam bas ganya untok pegawai saja. Ani yang ku heran kan dan inda pernah berlaku kerana selama ani kediaku sama famili sentiasa duduk di dapan sekali dalam bas, maklum perjalanan dari Jedaah ka Madinah jauh.

Tetapi Sudah ada timbul masalah, mengakun tia ia ganya mengurus passpot, yang lain nda ia tau. Pegawai apa kan nama nya tu? Klalau mengumpul passpot sama mengira berapa orang dalam bas saja, kami sendiri pun tau. Atu pun ia mengira, balik-balik…turun-naik bas macam orang kucing hilang anak..

Pada mulanya banyak jemaah mbagitau dugaan…memanglah dugaan, tapi kalau usaha atu ada, insyallah semua dugaan atu dapat diatasi kerana `Allah Maha Adil’. Tapi kalau usaha atu nada, atu bukan namanya dugaan tapi cuai…Last-last, kan semua jemaah marah olehnya.

Kediaku pernah jua menggunakan 3 package umrah lain sebelum ani, tapi yang ani ntah jauh lainnya. Semua inda menantu. Masa transit sebelum kan ke BSB, nada maklumat langsung dari Pegawai agen mengenai `Kiblat &’ sama waktu sembahyang, padahal ani penting. Yang di ingaukan iatah melawat. Macam bukan umrah pulang olehnya. Atu pun nda semua jemaah tau pukul berapa melawat…


Sudah di Brunei, langsung nda kna bagitau oleh agen macam mana kami kan dapat barang kami yang nda tau mana tujunya. Macam atu jua air zamzam kami, bila kami boleh mengambil. At least, agen ani menelepon kah minta maaf pasal perjalanan kami inda menantu, jadi cool jua sedikit. Ani langsung nada. Ia tah jara oleh nya kan ikut `travel agen’ ani.


Bagi kami para jemaah yang maseh bercerita sama sendiri pasal perjalanan umrah masa hari atu, kalau boleh pihak tertentu akan menyiasat perkara ani supaya orang lain inda terkana macam kami ani….sengsara…dan untok `travel agen’ yang berkenan, jangan nganya memikirkan keuntungan saja. Pikirkan jua kebajikan kami kerana semua jemaah akan menilai sendiri sama ada kami, keluarga kami atau kawan-kawan kami akan ikut package biskita lagi atau inda….dan untok yang lain, kediaku nasehatkan supaya berhati-hati memilih travel agen kalau kan umrah..`

This post was submitted by Gbaz."



i leave u all with that... haf a nice day!

0 comments: